چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس: روند سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران تسهیل می‌شود | ایجاد پنجره یکپارچه سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی

  • کد خبر: ۱۸۱۵۷۳
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
شهردار مشهدمقدس: روند سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران تسهیل می‌شود | ایجاد پنجره یکپارچه سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی
شهردار مشهدمقدس گفت: خود را رفیق و همراه سرمایه‌گذاران می‌دانیم و با حمایت شورای اسلامی شهر روند سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها را تسهیل خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در نشست مشترکی که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرمشهد برگزار شد، گفت: از ابتدای کار بار‌ها اعلام کردم که فارغ از شعار‌های عوام‌پسندانه خود را رفیق سرمایه‌گذاران می‌دانیم نه رقیب آن‌ها و به دنبال این هستیم تا روند سرمایه‌گذاری در شهر به‌ویژه در پروژه‌های شهری را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدیم سود سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاران فقط مادی نیست بلکه سود معنوی نیز در پی‌دارد و لذت توسعه و آبادانی شهر و ایجاد اشتغال برای جوانان سود اصلی سرمایه‌گذاران است.

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه واضح است موضوعی که باعث آبادانی و توسعه شهر می‌شود بودجه‌های شهرداری و کمک‌های دولتی نیست، اظهار کرد: به‌طورقطع آبادانی و توسعه شهر با حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران محقق می‌شود.

قلندرشریف تصریح کرد: در گذشته و شاید در حال حاضر دیدگاهی در برخی وجود داشت که تنها به سود سرمایه‌گذار توجه می‌کردند و اعتقاد داشتند که سود شهرداری باید از سرمایه‌گذار بیشتر باشد، اما اکنون به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم بدون شعار‌های عوام‌پسندانه خود را رقیب سرمایه‌گذار نمی‌بینیم بلکه رفیق و همراه سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران همراه و هم‌قدم شهرداری در توسعه و آبادانی شهر هستند، تأکید کرد: تغییراتی که انجام شد نیز در همین راستاست، البته این بدین معنا نیست که درگذشته کار انجام‌نشده است بلکه معتقدیم تغییر، تحول و پویایی ایجاد خواهد کرد.

شهردار مشهدمقدس به انتشار اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: چندی پیش شهرداری مشهدمقدس با انتشار ۳هزارو۹۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت رتبه اول را در انتشار اوراق کسب کرد و این در حالی است که تهران تنها توانست ۲هزارو ۸۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت را منتشر کند.

قلندرشریف گفت: به دنبال این هستیم تا اوراق مشارکت بیشتری را جذب کنیم، اما معتقدیم آن چیزی که شهر را آباد می‌کند سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف است و برای تحقق این امر باید همدل و همراه شویم.

وی با اشاره به بحث بلندمرتبه‌سازی و قرارداد‌هایBoT نیز اظهار کرد: درخصوص رفع مشکلات بلندمرتبه‌سازی و استفاده از BoT از ابتدای کار پیگیری‌های زیادی انجام و جلساتی با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام‌شده است.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: با توجه به در جریان بودن جلسات بررسی سرمایه‌گذاران، اگر در ارتباط با بلندمرتبه‌سازی نظر و پیشنهادی دارند هم‌اکنون ارائه دهند، زیرا بعد از تصویب نظرات دیگر چاره‌ساز نخواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: در کنار بحث بلندمرتبه‌سازی که ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند، طرح تفصیلی منطقه خین‌عرب نیز در حال نهایی شدن است که این موضوع هم ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مدیریت شهری را از خود دور ندانند، زیرا با آن‌ها همدل و همراه هستیم، اظهار کرد: در همین راستا آماده هستم در صورت نیاز برای برطرف شدن مشکلات سرمایه‌گذاران و تسهیل سرمایه‌گذاری هرروز با سرمایه‌گذاران جلسه داشته باشم.

۲ تا ۳شهربازی بزرگ در مشهد می‌سازیم 

شهردار مشهدمقدس به طرح ایجاد پنجره یکپارچه سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: در این پنجره که مورداستقبال دستگاه‌های مختلف قرارگرفته تسهیل سرمایه‌گذاری برای تمامی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی نه‌‌تنها در سطح شهر مشهد بلکه استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور موردتوجه قرارگرفته است.

قلندرشریف در ادامه گفت: درمجموع به دنبال این هستیم تا با حمایت‌های شورای اسلامی شهر در حوزه سرمایه‌گذاری به‌صورت شفاف عمل کنیم و در همین راستا دستگاه‌های نظارتی نیز اعلام همراهی کرده‌اند، زیرا هدف همه تسهیل سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا ثروت مشهد در خود مشهد سرمایه‌گذاری شود، افزود: در کنار تسهیل سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بومی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران شهر‌های دیگر و حتی سرمایه‌گذار خارجی و مناطق آزاد هستیم.

شهردار مشهدمقدس بابیان اینکه تاکنون برای احداث خطوط مترو و تسهیل تردد زائران و مجاوران هزاران هزار میلیارد تومان هزینه شده است، اظهارکرد: این پول یک یارانه عظیم است که از جیب مردم برای توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه شده درحالی‌که این‌گونه پروژه‌ها باید به سمت استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برود و BoTها این موضوع را تسهیل خواهد کرد.

قلندرشریف افزود: اکنون برای رفاه، آسایش و تفریح مردم به دنبال این هستیم که دو تا سه شهربازی بزرگ بسازیم و یکی از این شهربازی‌ها در بوستان خورشید و دیگری در بوستان ۷۳هکتاری شهرک شهیدرجایی جانمایی شده و برای ساخت این شهربازی‌ها آمادگی داریم تا با سرمایه‌گذاران مشارکت و همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم تا میدان بار مرکزی را در بخش شرقی شهر و در برنامه‌ای بلندمدت هاب لجستیکی مصالح ساختمانی شرق کشور را ایجاد کنیم که دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران عزیز به این دو پروژه نیز ورود پیدا کنند.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه در حال تسهیل فرایند‌های سرمایه‌گذاری هستیم، تأکید کرد: از معاونت اقتصادی و سایر معاونت‌ها می‌خواهیم تا در تسهیل فرایند‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت جدی ورود پیدا کنند.

قلندرشریف افزود: در بحث سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری بالایی داریم، چون شفاف عمل خواهیم کرد و شورای اسلامی شهر نیز در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری همدل، حامی و همراه شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم می‌توان با تعامل و همکاری همه‌جانبه مدیریت یکپارچه را اجرایی کرد، اظهارکرد: معاونت اقتصادی باید برای تسهیل سرمایه‌گذاری همراهی و هماهنگی لازم را در تمامی معاونت‌ها به‌ویژه معاونت شهرسازی ایجاد کند و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: درمجموع بازهم تأکید می‌کنم درراستای توسعه و آبادانی شهر مشهد همراه و رفیق سرمایه‌گذاران هستیم و مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->